Як вивчити таблицю множення без проблем
Кожній дитині потрібен
свій підхід, своя найбільш ефективна методика вивчення таблиці множення.
У цій статті будуть розібрані кілька основних прийомів і способів вивчення.
Це важливо! У першу чергу слід роз'яснити дитині суть дії множення. Як правило, діти, що починають вчити таблицю множення вже мають поняття про елементарні арифметичні дії, типу додавання і віднімання. Саме ці знання дитини допоможуть вам пояснити принцип множення: 2 помножити на 3 означає скласти 3 рази число 2, тобто 2 + 2 + 2. Дитина повинна добре це усвідомлювати, щоб надалі уникнути багатьох труднощів і нерозуміння у вивченні таблиці множення.
Вчимо таблицю множення граючись
Це важливо! У першу чергу слід роз'яснити дитині суть дії множення. Як правило, діти, що починають вчити таблицю множення вже мають поняття про елементарні арифметичні дії, типу додавання і віднімання. Саме ці знання дитини допоможуть вам пояснити принцип множення: 2 помножити на 3 означає скласти 3 рази число 2, тобто 2 + 2 + 2. Дитина повинна добре це усвідомлювати, щоб надалі уникнути багатьох труднощів і нерозуміння у вивченні таблиці множення.
Вчимо таблицю множення граючись
У будь-якому навіть рутинному процесі, яким є і вправи для вивчення таблиці множення, повинен
обов'язково бути присутнім елемент гри, він необхідний для дітей! Навчання із
залученням ігрових прийомів змусить дитину вникнути в завдання, по-справжньому
зацікавитися множенням і забути про небажання вчитися. Одне з головних правил
запам'ятовування говорить: цікаве запам'ятовується краще і швидше. Якщо ви
зможете пробудити інтерес дитини до множення, ви вже зробите половину справи!
Гра таблиця множення (картки)
Гра таблиця множення (картки)
Однією з популярних ігор вивчення таблиці множення, є
гра в картки.
Суть цієї ігрової таблиці множення полягає в тому, що дитина у випадковому порядку витягує картку зі стопки і бачить на кожній картці приклад множення без відповіді (наприклад, 7x7 =? Або 3x8 =?). Якщо вона дає правильну відповідь, то картка «виходить з гри», а якщо відповідь невірна, то картка повертається вниз стопки, і може бути витягнута знову. Гра продовжується до тих пір, поки не закінчаться всі картки, тобто поки дитина не дасть правильну відповідь на всі приклади. Коли карток залишається мало, як правило, це важкі приклади, які дитина вже намагалася вирішити, то шляхом повторення вони досить легко запам'ятовуються, особливо коли в процесі гри у дитини з'являється азарт.
Цю гру іноді називають «тренажер таблиці множення»
Суть цієї ігрової таблиці множення полягає в тому, що дитина у випадковому порядку витягує картку зі стопки і бачить на кожній картці приклад множення без відповіді (наприклад, 7x7 =? Або 3x8 =?). Якщо вона дає правильну відповідь, то картка «виходить з гри», а якщо відповідь невірна, то картка повертається вниз стопки, і може бути витягнута знову. Гра продовжується до тих пір, поки не закінчаться всі картки, тобто поки дитина не дасть правильну відповідь на всі приклади. Коли карток залишається мало, як правило, це важкі приклади, які дитина вже намагалася вирішити, то шляхом повторення вони досить легко запам'ятовуються, особливо коли в процесі гри у дитини з'являється азарт.
Цю гру іноді називають «тренажер таблиці множення»
Весь ігровий процес можна проводити етапами, залежно
від вчиненого матеріалу. Наприклад, можна почати свій імпровізований урок з
карток «таблиці множення на 2», а потім розбавляти їх новими вивченими
прикладами. Варіантів гри безліч, в чому ви можете переконатися самі.
Крім того, внести елемент гри у вивчення таблиці множення ви зможете, використовуючи всілякі програми, онлайн-ігри, спеціальні звукові плакати та багато іншого, що без проблем можна знайти в інтернеті. Але гра «картки для запам'ятовування таблиці множення» є найбільш простим і ефективним способом вивчити піфагорову таблицю.
Вивчення таблиці множення: з чого почати?
Крім того, внести елемент гри у вивчення таблиці множення ви зможете, використовуючи всілякі програми, онлайн-ігри, спеціальні звукові плакати та багато іншого, що без проблем можна знайти в інтернеті. Але гра «картки для запам'ятовування таблиці множення» є найбільш простим і ефективним способом вивчити піфагорову таблицю.
Вивчення таблиці множення: з чого почати?
Якщо ви тільки починаєте навчати свого малюка навичкам
множення, то можна порекомендувати вам спробувати наступні прийоми (пройти
наступні етапи).
Відразу поясніть дитині найбільш
прості і тривіальні приклади з таблиці множення, які вона зможе вирішити без
будь-яких проблем. Дитина може злякатися самого вигляду таблиці
множення. Ви відразу повинні дати їй відчути, що не все так складно. І вже
частину таблиці він може вирішити самостійно:
1.Множення на 1 завжди дає те ж саме число, яке ми
множили на 1. наприклад, 1 * 1 = 1, 2 * 1 = 2, 3 * 1 = 3, і навіть мільйон на 1 дорівнює
мільйон.
2. Множення на 10, це те ж саме, що просто приписати
нулик до числа.
Скільки буде 2 * 10? Правильно, 2 з ноликом, тобто 20.
3. Вивчивши таблицю множення на 1 і на 10, дитина повинна зрозуміти, що вона
тепер знає повністю крайні стовпці і рядки таблиці множення.
4. Таблиця
множення на 2 зазвичай дається дітям досить легко.3.Множення на 2 рівнозначно простому додаванню двох однакових чисел. Якщо ви
вчите свою дитину таблиці множення, то, швидше за все, вона вже вміє
складати невеликі числа і з множенням на два впорається без проблем
5. Зміна
множників.Іншим важливим правилом множення, яке зазвичай зрозумілий дорослому, але
не завжди зрозумілий дитині є переставний закон множення. Простіше кажучи:
від перестановки множників добуток не змінюється. Іншими словами, вивчити
таблицю множення легше, знаючи що: 2 * 3 - це те ж саме, що 3 * 2.
Погодьтеся, виглядає
вже непогано. Дайте зрозуміти вашій дитині, що таблиця множення не така вже й
складна і велика.
Цілеспрямоване запам'ятовування
Після того, як ваша дитина освоїла найпростіші
значення таблиці множення, можна приступати до більш складних множників. Тут
важливо використовувати і елементи гри, і багато інших корисних прийомів
запам'ятовування: асоціації, повторення, ділення на частини, завдання для
перевірки, застосування на практиці.
Краще йти по порядку, і не намагатися вивчити
все відразу. Почати краще з квадратів і множення на 3 і 4, поступово
переходячи до решти чисел.
Квадрати чисел
Квадратом числа називається множення цього числа на
самого себе. У таблиці множення є всього 10 квадратів, які потрібно
запам'ятати. Квадрати до прикладу «шість на шість - тридцять шість» зазвичай
запам'ятовуються на ура, і наступні 3 квадрати зазвичай теж не викликають
особливих труднощів. А 10 на 10 - буде сто, це ми вже проходили раніше на
попередніх уроках.
Таблиця множення на 3
Саме на цьому етапі можуть виникнути перші складності.
Якщо так сталося, що дитина не може запам'ятати якісь значення, то саме час
почати використовувати картки. А якщо це не допомагає, і ви знаєте, що у вашої
дитини гуманітарний склад розуму, то можете спробувати спеціальні вірші для
запам'ятовування таблиці множення.
Таблиця множення на 4
Тут також можете використовувати картки і вірші. Крім
того, дайте дитині зрозуміти, що множення на чотири - це те ж саме, що і
множення на 2 і ще раз на 2.
Таблиця множення на 5
Множення
на п'ять зазвичай дається просто. Інтуїтивно дитині стає зрозуміло, що всі
значення цього множення розташовані через 5 один від одного і закінчуються або
на 5, або на 0. Всі парні числа, помножені на 5, завжди закінчуються на нуль, а
непарні - закінчуються на 5.
Таблиця множення на 6, 7, 8 і 9
Є певна особливість вивчення складних прикладів з
таблиці множення. Якщо дитина вивчила квадрати, а також таблицю множення до 5,
то насправді їй залишилося вивчити зовсім небагато, тому що інші приклади вона
вже знає. Це добре видно на цій таблиці множення, де кольорами виділені
комірки, вже освоєні дитиною до даного моменту.
. . . .
Складні приклади таблиці множення
У підсумку, залишилися всього шість прикладів, які і є
найскладнішими та на які варто звернути пильну увагу.
6x7 = 42
6x8 = 48
6x9 = 54
7x8 = 56
7x9 = 63
8x9 = 72
Для запам'ятовування цих виразів таблиці
множення краще використовувати гру в картки, щоб довести відповіді до
автоматизму. Найефективніше використовувати 12 карток (із зміною місць
множників). Як показує практика, у школярів, а часто і у дорослих, саме з цими
шістьма множниками часто бувають деякі проблеми.
Також добре буде роздрукувати
табличку множення і дозволяти дитині підглядати в неї,
виконуючи приклади. Адже пам'ять у різних дітей різна - в когось більше
розвинута зорова, а хтось краще сприймає на слух.
Комусь із дітей може сподобатись ось така табличка. Наприклад, в кого краще розвивається просторова уява і абстрактне мислення.
Можливо вам сподобається підхід до вивчення таблиці множення запропонований у цій статті -
Як проводити дистанційне навчання: поради
дорослим
Уже кілька тижнів тривають дистанційні уроки
курсу “Я досліджую світ”, і в нас накопичився певний
досвід, тож можемо дати кілька порад.
1.
Дистанційні уроки дають змогу не регламентувати
жорстко час дітей, як під час звичайних уроків
у школі: йдіть за дитиною, дивіться, як вона реагує.
2.
Саме дистанційні уроки дають
нам можливість підлаштувати урок під дитину —
не примушуйте її виконувати всі завдання саме
за час уроку — нехай працює у власному темпі, за власним
вибором, дотримується своєї послідовності, вибере насамперед ті завдання,
які зацікавили її найбільше.
3.
Якщо є можливість, роздрукуйте
дітям запропоновані в уроці матеріали. На випадок, якщо такої
можливості немає, в уроках є поради, як власноруч створити
основу для роботи, або пропонується альтернативне завдання.
4.
Дистанційними уроками користується
багато дітей з різними здібностями та вподобаннями, тому
ми викладаємо завдання, які можуть зацікавити кожну дитину.
Щоб забезпечити диференціацію завдань, на початку кожного
уроку, починаючи з тижня 28, вказується орієнтовна мінімальна
кількість завдань, які учень/учениця має виконати за урок. Нехай
дитина виконає ті завдання, які їй вкаже дорослий, або які обере сама.
5.
Не нехтуйте фізкультхвилинками — вони підбадьорюють, допомагають поліпшити настрій, а ще —
дітям подобається рухатися.
6.
Важливо цікавитися вибором дітей, і
водночас спонукати їх обирати завдання з різних освітніх галузей.
7.
Сучасні уроки неможливі
без спілкування, але зважаючи на дистанційні умови проведення
уроків, ми дещо зменшили кількість завдань, які потребують
обговорення, проте не прибрали їх зовсім.
Як організувати обговорення в умовах дистанційного навчання?
Учителі та батьки, які несуть найбільше навантаження, організовуючи
навчання дітей у домашніх умовах, можуть навчити дитину звертатися для
обговорення запитань до тих дорослих, які мають більше вільного часу — дідусів
та бабусь, батьків, інших родичів, друзів та однокласників. Це можна робити як
по телефону, так і з використанням інших засобів зв’язку, як то Viber, Skype
тощо.
Кожна родина може вибрати найбільш прийнятний варіант.
8.
Рефлексія вже давно стала
невід’ємною частиною уроку, тому цікавтеся, що і як вивчає
дитина, що її здивувало, що нового вона дізналася, що було
легко, а що — складно. Перебуваючи на дистанційному навчанні,
діти, як ніколи, потребують уваги рідних.
9.
Кожне відео, невеличкі тексти перед
завданнями, картинки допомагають зацікавити дітей, мотивувати
їх: ми маємо здивувати дитину, а далі вона вже сама
досліджуватиме те, що її найбільше вразило.
Гарних уроків! Щасти!
Дистанційна робота з батьками та учнями
Тема: Бесіди з
батьками і дітьми. Поради які стануть в нагоді на карантині.
Карантин це випробування для дітей та батьків. Вимушений
карантин змушує багатьох проводити багато часу вдома.Перебуваючи у чотирьох
стінах, ми можемо провести цей час з користю, не наражаючи на небезпеку себе та
своїх дітей.
1.
Створіть "робочий" розклад дитині.
Перш за все, дитина
повинна притримуватися певного "робочого" графіку. Його необхідно
розробити з урахування карантину. Попередній режим дня не підходить, оскільки
немає щоденних відвідувань школи та гуртків. "Ця тема дуже актуальна та
гостра.
2.
Психологи рекомендують розписати справи на усі тижні
карантину.
3.
Дотримуйтесь режиму сну.
Обов’язково треба
дотримуватися режиму сну, тому що потім дитині буде набагато складніше
прилаштуватися до щоденного ритму.
4.
Нагадайте правила безпеки.
Якщо діти шкільного
віку залишаються вдома без дорослих, психолог радить нагадати правила безпеки
вдома. Зокрема, карантином можуть скористатися шахраї і ходити по домівках, де
сидять діти самі.
5.
Придумайте для дитини заняття.
Щоб дитина не
заважала працювати "з дому" чи займатися хатніми справами, їй теж
треба вигадати зайняття.
6.
Правдиво поясніть дитині причини карантину.
Експерти з
виховання дітей категорично не рекомендує брехати дитині чи прикрашати
ситуацію.
7.
Одні правила для всієї родини.
Психолог
розповідає, що лаяти дитину за будь-що не варто. Краще пояснювати ситуацію.
Якщо ж від дитини вимагається виконання певних правил, то ці правила мають бути
загальними для всієї сім’ї. Їх мають дотримуватися усі.
"Виховання –
це дуже відповідальна робота. Те, що ми вкладаємо в дітей до 14 років, такими
вони й будуть у дорослому житті. Самооцінка дитини формується ще у віці 10-12
років. Діти дивляться на нашу поведінку, і вони такими самими будуть у дорослому
житті»
Правила поведінки на карантині
• Часто провітрюйте квартиру і робіть вологе прибирання.
• Займайтеся спортом вдома.
• Підтримуйте режим сну (міцний сон).
• Їжте в будинку і
стежте за харчуванням. Якщо замовляєте щось - краще, щоб це була термічно
оброблена їжа. Мінімізуйте солодке в раціоні, оскільки воно створює ідеальне середовище
для життя вірусів і бактерій.
• Часто пийте воду. Бажано робити глотки води кожні 15
хвилин, оскільки при попаданні вірусів на слизові рота, вода змиє їх в шлунок,
де соляна кислота знищить їх.
• Ретельно мийте руки і обробляйте їх спиртом до виходу
на вулицю і після приходу додому.
• Щодня обробляйте спиртом гаджети (планшети, телефони,
електронні книги і т.д.)
Також рекомендуємо:
✅ перевірити, чи знає дитина ваш телефон та телефони
екстрених служб напам’ять – все одно запишіть їх;
✅ змоделювати різні ситуації поведінки дитини
(незнайомець дзвонить у двері, діти кличуть гратися на вулицю, чутно підозрілий
запах та інші);
✅ обговорити періодичність зв’язку – наприклад,
зідзвонюватися кожну годину або присилати повідомлення у месенджерах;
✅ підготувати для дитини цікаве завдання, щоб їй було чим
зайнятися на самоті;
✅ скласти разом розпорядок дня (графік прийняття їжі,
вивчення уроків);
✅ розказати про небезпеки в мережі інтернет, якщо
доцільно, то обмежте доступ до певних сайтів;
✅ нагадати про правила або заборони відкриття вікон та
балкону, а також встановіть перелік дозволених для користування
електроприладів;
✅ попросити дитину не розповідати друзям і стороннім, про
те, що вона залишилась вдома сама;
✅ домовитися, що дитина не буде відповідати по телефону
на дзвінки від незнайомців;
✅ заручитися допомогою близьких або роботодавця, щоб у
невідкладному випадку хтось з дорослих міг терміново приїхати до дитини.
Чим якіснішу підготовчу роботу ви проведете, тим більш
впевненою буде ваша дитина, а ви будете більш спокійними.
Нагадуємо, про відповідальність батьків перед законом.
Відповідно до чинного законодавства, якщо з дитиною, яка молодше 14 років,
що-небудь трапиться або вона здійснить будь-яке правопорушення, то за її дії
будуть відповідати батьки.
В момент карантину, перебуваючи вдома, важливо вдатися до всіх способів,
спрямованим на поліпшення функціонування імунної системи і зміцнення організму.
Зміцнення імунітету і харчування
Щоб підвищити захисні сили організму, запобігти розвитку
деяких захворювань або допомогти імунітету правильно реагувати на ті, які вже
проявилися, важливо збільшити споживання продуктів, багатих вітамінами і
мінералами.
Природні засоби для підвищення захисту організму:
Женьшень
Найбільш важливим діючою речовиною в корені китайського
женьшеню (Panaxginseng) є сапонінглікозіди - гінзенозіди. Женьшень збільшує
кількість енергії і здатність організму до фізичних, розумових навантажень, а
також підвищує стійкість до інфекцій. Гінзенозіди також беруть участь в
гормональних змінах, які регулюють реакцію організму на стрес.
Ехінацея пурпурна
Ехінацея має протизапальну дію і стимулює імунітет,
включаючи при захворюваннях дихальних шляхів. Вважається, що містяться в
ехінацеї полісахариди стимулюють активність Т-лімфоцитів, а також збільшують
вивільнення організмом інтерферону - противірусного речовини.
Екстракт прополісу
Екстракт прополісу має імуномоделюючу дію, так як він
стимулює клітини імунної системи. Його використовують при гострих і хронічних
запаленнях, при захворюваннях дихальних шляхів і сину ситах.
Заходи профілактики:
- вибрати препарат для профілактики, порадившись з
лікарем;
- приймати вітамін С у вигляді настою шипшини, ягоди
журавлини, брусниці, чорної смородини, цитрусів;
- використовувати природні фітонциди, особливо часник;
- дотримуватися особистої гігієни: частіше мити руки
(потрібно ретельно мити руки не менше 20 секунд)., використовувати вологі
дезінфікуючі серветки, гелі для рук;
- частіше провітрювати приміщення, проводити вологе
прибирання, в тому числі з використанням дезінфікуючих засобів;
Найбільш часто дезінфікуючими поверхнями повинні бути:
ванна кімната: душова кабіна, змішувач, ванна, раковина,
плитка на стіні, плитка на підлозі; кухня: стільниця, кран, раковина,
холодильник, шафи; спальня: дверні ручки, комоди, шафи; вітальня, дитяча
кімната: полки, шафи, вимикачі, стільці.
- одягатися по погоді, не допускати переохолодження
організму, забезпечувати належний температурний режим в житлових будівлях;
Важливо
провести дитиніінструктаж та нагадати про основні правила поведінки в побуті,
наголосити, щоб вона не відчиняладверінезнайомцям, не гралась з вогнем та
електроприладами.
Поради про те, як вести себе, коли всі на карантині:
- постаратися не їздити в громадському транспорті;
а якщо все-таки довелося - надіти медичну маску, а після
- добре вимити руки і обличчя;дезінфікувати мобільний телефон і предмети, які
найчастіше використовуються;
- намагатися не відвідувати масові заходи, особливо в
закритих приміщеннях; - не відвідувати торгові центри.
Будьте здорові,
залишайтеся вдома!
Як проводити дистанційне навчання: поради
дорослим
Уже кілька тижнів тривають дистанційні уроки
курсу “Я досліджую світ”, і в нас накопичився певний
досвід, тож можемо дати кілька порад.
1.
Дистанційні уроки дають змогу не регламентувати
жорстко час дітей, як під час звичайних уроків
у школі: йдіть за дитиною, дивіться, як вона реагує.
2.
Саме дистанційні уроки дають
нам можливість підлаштувати урок під дитину —
не примушуйте її виконувати всі завдання саме
за час уроку — нехай працює у власному темпі, за власним
вибором, дотримується своєї послідовності, вибере насамперед ті завдання,
які зацікавили її найбільше.
3.
Якщо є можливість, роздрукуйте
дітям запропоновані в уроці матеріали. На випадок, якщо такої
можливості немає, в уроках є поради, як власноруч створити
основу для роботи, або пропонується альтернативне завдання.
4.
Дистанційними уроками користується
багато дітей з різними здібностями та вподобаннями, тому
ми викладаємо завдання, які можуть зацікавити кожну дитину.
Щоб забезпечити диференціацію завдань, на початку кожного
уроку, починаючи з тижня 28, вказується орієнтовна мінімальна
кількість завдань, які учень/учениця має виконати за урок. Нехай
дитина виконає ті завдання, які їй вкаже дорослий, або які обере сама.
5.
Не нехтуйте фізкультхвилинками — вони підбадьорюють, допомагають поліпшити настрій, а ще —
дітям подобається рухатися.
6.
Важливо цікавитися вибором дітей, і
водночас спонукати їх обирати завдання з різних освітніх галузей.
7.
Сучасні уроки неможливі
без спілкування, але зважаючи на дистанційні умови проведення
уроків, ми дещо зменшили кількість завдань, які потребують
обговорення, проте не прибрали їх зовсім.
Як організувати обговорення в умовах дистанційного навчання?
Учителі та батьки, які несуть найбільше навантаження, організовуючи
навчання дітей у домашніх умовах, можуть навчити дитину звертатися для
обговорення запитань до тих дорослих, які мають більше вільного часу — дідусів
та бабусь, батьків, інших родичів, друзів та однокласників. Це можна робити як
по телефону, так і з використанням інших засобів зв’язку, як то Viber, Skype
тощо.
Кожна родина може вибрати найбільш прийнятний варіант.
8.
Рефлексія вже давно стала
невід’ємною частиною уроку, тому цікавтеся, що і як вивчає
дитина, що її здивувало, що нового вона дізналася, що було
легко, а що — складно. Перебуваючи на дистанційному навчанні,
діти, як ніколи, потребують уваги рідних.
9.
Кожне відео, невеличкі тексти перед
завданнями, картинки допомагають зацікавити дітей, мотивувати
їх: ми маємо здивувати дитину, а далі вона вже сама
досліджуватиме те, що її найбільше вразило.
Гарних уроків! Щасти!
Карантин у школах – діти самі вдома. Відповідальність і обов’язки
У зв’язку з оголошенням у школах про введення карантину діти залишаються вдома. Добре, якщо є бабусі, сусідки, знайомі, які можуть придивитись за дитиною. А якщо нема? Чим зайняти дітей, коли вони вдома самі?
Сам у квартирі – мрія багатьох школярів, вони завжди знайдуть, чим зайнятися, окрім виконання уроків і домашніх обов’язків. Тут і телевізор, і комп’ютер, і планшет тощо. Найголовніше, коли дитина залишається вдома сама, вона повинна чітко усвідомити: є речі, яких робити не можна за жодних обставин.
- Нікому не можна відчиняти дверей, навіть якщо це прийшла сусідка чи подруга мами. Вхідні двері повинні відчиняти лише дорослі. Поясніть дитині, що у всіх близьких є ключі від квартири.
- Не можна по телефону незнайомим людям розповідати, що вона (дитина) зараз сама вдома, а мама прийде тільки через годину. І взагалі не дозволяйте дитині вступати в тривалі бесіди зі сторонніми. Скажіть дитині, щоб незнайомим людям вона відповідала приблизно так: “Мама зараз дуже зайнята і не може поговорити з вами. Зателефонуйте через годину”. У цьому випадку ви, по-перше, не змушуєте дитину брехати, адже мама справді зайнята. А по-друге, стороннім невтямки, що дитина вдома сама.
- Не можна нічого кидати з балкона та з вікна. До вікон взагалі краще не підходити і не визирати на вулицю. На вікна краще поставити спеціальні блокуючі засувки, що їх дитина не зможе самостійно відкрити.
- Не можна гратися з електропобутовими приладами та газовою плитою.
- Біля телефону повинен бути список потрібних номерів (ваш мобільний, татів, тітки, бабусі, і т.д.), щоб у разі екстреної необхідності дитина знала, куди їй телефонувати. І обов’язково поясніть дитині, в яких випадках треба терміново дзвонити та кликати на допомогу.
Розплануйте разом із дитиною її день. Зазначте час, коли вона має пообідати, коли зробити домашні завдання, коли гратиме в комп’ютерні ігри, і що саме має обов’язково виконати по дому. Так ви зможете навчити дитину планувати свій час і любити порядок.
Десятиліття досліджень доводять: якщо дитина виконує обов’язкові хатні справи – це позитивно впливає на навчання, психіку, а також у майбутньому це піде на користь їхній кар’єрі. Згідно з дослідженням Марті Россмана, почесного професора університету Міннесоти, якщо ви з раннього віку привчите свою дитину виконувати хатню роботу, вона почуватиметься самостійною, відповідальною та впевненою в собі людиною.
Що саме може виконати дитина з хатньої роботи?
- прибирати в квартирі: пилососити, підмітати, мити підлогу, витирати пил;
- розкладати і розвішувати по місцях свої речі (чистий одяг вішати в шафу, а брудний відносити в пральну машину або в кошик для брудної білизни);
- стежити за станом свого взуття, мити його в разі необхідності, завжди ставити на місце;
- поливати квіти;
- піклуватися про домашнього улюбленця: мити, витирати лапи, міняти вміст лотків;
- застеляти своє ліжко;
- мити посуд і розкладати його;
- накривати на стіл і протирати стіл після їжі;
- розсортувати і випрати в пральній машині одяг, розвісити прання тощо;

25 способів дізнатися у дитини, як справи в школі, не питаючи «Ну як справи в школі?»
1. Що найкраще з того, що відбулося з тобою сьогодні в школі? Що найгірше з того, що відбулося з тобою сьогодні в школі?
2. Розкажи мені що-небудь смішне, над чим ти сьогодні посміявся?
3. Якщо б ти міг вибрати, з ким би ти хотів сидіти в класі? А з ким би точно не хотів сидіти? Чому?
4. Розкажи мені про самому класному місці в школі.
5. Яке саме дивне слово, яке ти почув сьогодні? Або може бути тобі сказали сьогодні щось дивне?
6. Якщо б ми запросили сьогодні твого вчителя до нас у гості, - що він мені розповів про тебе, як думаєш?
7. Кому ти допоміг?
8. Може, хтось тобі допоміг?
9. Розкажи мені, що нового ти дізнався сьогодні?
10. Був момент, коли ти відчував себе найщасливішою сьогодні?
11. Було тобі сьогодні дуже нудно?
12. Якби інопланетяни прилетіли в ваш клас і забрали когось з учнів, кого б ти хотів, щоб вони забрали?
13. З ким би ти хотів пограти на перерві з тих, з ким ти ще ніколи не грав?
14. Розкажи мені про щось хороше, що відбулося з тобою сьогодні.
15. Яке слово вчитель найчастіше сьогодні повторював?
16. Про що б ти ще більше хотів дізнатися в школі?
17. Чого б тобі хотілося менше робити в школі?
18. З ким би ти в своєму класі міг вести себе краще?
19. Де ти найчастіше граєш на перервах?
20. Хто самий смішний учень в вашому класі? Чому він такий смішний?
21. Тобі сподобався сьогоднішній обід? Що найбільше сподобалося?
22. Якщо б завтра ти став учителем, що б ти зробив?
23. Як ти думаєш, може, комусь з вашого класу краще піти зі школи?
24. Якщо б ти міг помінятися з кимось в класі місцями, хто б це був? Чому?
25. Розкажи мені про трьох різних випадках, коли ти використовував олівець сьогодні в школі.
25. Розкажи мені про трьох різних випадках, коли ти використовував олівець сьогодні в школі.
Немає коментарів:
Дописати коментар